آموزش اصولی سایه چشم برای مبتدی ها

مقالات مد و استایل آقایان و بانوان را در این بلاگ قرار می دهیم

مقالات سلامت و زیبایی -- مقالات سبک زندگی -- مقالات فرهنگ و هنر -- مقالات مد و استایل --
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

آموزش اصولی سایه چشم برای مبتدی ها

همیشه سایه چشم زدن برای مبتدی ها کاری سخت و دشوار است. اگر شما هم مبتدی هستید و نمی دانید چگونه سایه چشم دلخواه خود را بزنید، این مقاله را از دست ندهید.

برخی خانم ها فکر می کنند سایه چشم زدن فقط برای رفتن به مراسم خاص یا میهمانی های بزرگ است. در حالی که این طور نیست و شما می توانید با یک سایه چشم ساده و شیک در همه ی مکان ها حاضر شوید. معمولا سایه چشم زدن برای خانم های که خیلی اهل آرایش نیستند کمی سخت و دشوار است. این کار شاید در نگاه اول ناممکن باشد و شما را بترساند، اما در واقع این طور نیست. شما می توانید با یک سایه چشم ساده و دخترانه ظاهری بسیار جذاب تر و زیباتر داشته باشید. پس این زیبایی و جذابیت را از خود نگیرید و با ما با آموزش سایه چشم برای مبتدی ها همراه باشید. اگر این مرحله را رد کنید دیگر می توانید هر مدل سایه چشم را به راحتی بزنید و استاد شوید. پس اصول اولیه و نکات طلایی که در این بخش به شما می گوییم را از دست ندهید.

همچنین می توانید مقاله بهترین مارک‌ ریمل را نیز مطالعه نمائید

مراحل زدن سایه چشم برای مبتدی ها

در ادامه اصول کلی و مراحل سایه چشم برای مبتدی ها را آموزش می دهیم. شما با استفاده از این نکات می توانید هر مدل سایه چشم که خواستید را بزنید.

مرحله اول:

برای زدن هر نوع سایه چشم ابتدا باید پوست اطراف چشم را آماده کنید. پس ابتدا صورت خود را خوب بشویید و چربی ها و مواد لوازم آرایشی را از روی چشم پاک کنید. بعد از خشک کردن اطراف چشم یک کرم مرطوب کننده یا کرم دور چشم را زیر چشم و روی پلک بزنید. این کار برای این است که سایه چشم به زیبایی روی چشم های شما بنشیند و خوب پخش شود. در ضمن پوست اطراف چشم را آبرسانی می کند و سدی بین پوست دور چشم و مواد آرایشی است. پس مرحله ای مهم و ضروری است.

مرحله دوم:

در این مرحله باید زیرسازی آرایش چشم را انجام دهید. برای زیرسازی آرایش چشم باید از پرایمر چشم یا کانسیلر استفاده کنید. این زیرسازی برای این است که ماندگاری آرایش چشم بالاتر برود و چین های داخل پلک پر شوند تا سایه داخل آن ها جمع نشود. پس پرایمر یا کانسیلر خود را بردارید و مقدار مناسبی از آن را روی پلک بزنید و کل پشت پلک را سفید کنید. پرایمر یا کانسیلر را به خوبی روی پلک پخش کنید. این کار را می توانید با یک اسفنج تخم مرغی کوچک انجام دهید. یک دقیقه صبر کنید و بعد مقداری پنکیک یا پودر بیک را روی پلک خود بزنید. برای زدن پودر از همان اسفنج قبلی کمک بگیرید و آن را به صورت ضربه ای روی پلک بزنید.

مرحله سوم:

در این مرحله باید رنگ های دلخواه از سایه چشم خود را انتخاب کنید. برای داشتن یک سایه چشم ساده و شیک باید سه رنگ را انتخاب کنید. یکی از رنگ ها باید سفید یا کرمی باشد. دو رنگ بعدی باید از یک طیف باشند که یکی از آن ها دو درجه روشن تر از رنگ دیگر باشد. مثلا قهوه ای روشن و قهوه ای تیره یا صورتی کم رنگ و صورتی پررنگ و … .

یکی از اصل های سایه چشم زدن این است که گوشه های داخلی چشم روشن باشند و هر چه به گوشه های خارجی نزدیک تر می شویم رنگ ها تیره تر و گرم تر می شوند. پس در این مرحله سه رنگ دلخواه از سایه چشم خود را انتخاب کنید. در ضمن هنگام انتخاب رنگ ها به مکانی که می روید هم دقت کنید. مثلا برای آرایش روزانه یا دورهمی دوستانه بهتر است از سایه های غلیظ و خیلی تیره استفاده نکنید.

مرحله چهارم:

در این مرحله از آموزش سایه چشم برای مبتدی ها نوبت به زدن اولین رنگ سایه چشم است. شما در حال حاضر 3 رنگ سایه چشم را انتخاب کرده اید که یکی از آن ها سفید و دو رنگ دیگر نزدیک به هم هستند. از بین دو رنگ که در یک طیف قرار دارند رنگ روشن تر را انتخاب می کنیم. با یک براش تخت مقداری از سایه کم رنگ را در قسمت چین پلک می زنیم. همه ی ما یک چین پلک داریم که برای برخی گود و فرو رفته می باشد و برای برخی گود نیست. این رنگ را در همان قسمت چین پلک بزنید و براش را به صورت رفت و برگشتی حرکت دهید. وقتی به گوشه خارجی پلک می رسید مقداری از سایه را به داخل پلک بیاورید و نزدیک خط مژه بزنید. طوری که یک حرف V در گوشه خارجی پلک دیده شود.

مرحله پنجم:

در این مرحله ابتدا با یک براش سر گرد و تمیز رنگ قبلی را فید می کنیم. فید کردن یعنی سایه چشم را به خوبی پشت پلک پخش می کنیم طوری که هیچ خط یا رد مشخصی از آن روی پلک نباشد. سپس با همان براش قبلی مقداری رنگ تیره تر را روی گوشه ی خارجی پلک می زنیم. برای این کار فکر کنید که می خواهید خط چشم بزنید. ابتدا سایه را مانند یک خط صاف روی گوشه ی خارجی پلک و نزدیک به خط مژه بزنید. اگر رنگ سایه چشم شما کمی بالاتر رفت هم ایرادی ندارد. بعد از زدن رنگ تیره با براش گرد دو رنگ را در هم ترکیب کنید. برای این کار براش گرد را خیلی آرام و نرم روی گوشه خارجی پلک بکشید و سعی کنید با رنگ قبلی آن را ترکیب کنید.

مرحله ششم:

در این مرحله از آموزش سایه چشم برای مبتدی ها به رنگ سفید یا کرمی می رسیم. با یک براش تمیز و کوچک مقداری از رنگ سفید را روی گوشه ی داخلی پلک بزنید و آن را تا اواسط پلک پخش کنید. دقت کنید که رنگ سفید را داخل رنگ های دیگر نزنید و فقط روی گوشه داخلی و جایی که پلک شما برآمده شده بزنید. سپس با براش گرد که نقش فید کردن را دارد مرز بین رنگ سفید و تیره را از بین ببرید. برای این کار براش را روی مرز دو رنگ بگذارید و آن را به چپ و راست حرکت دهید.

مرحله آخر:

برای داشتن یک سایه چشم ساده و دخترانه می توانید از مداد چشم های مشکی و سفید استفاده کنید. اگر چشمان درشت و گردی دارید مداد مشکی و اگر چشمان ریز دارید مداد سفید را داخل چشم خود بکشید. 

جمع بندی

در این مقاله آموزش سایه چشم برای مبتدی ها را داشتیم و اصول کلی سایه زدن را گفتیم. اگر شما هم می خواهید یک مدل سایه چشم ساده و دخترانه یا سایه چشم ساده و شیک داشته باشید که در هر مکانی بتوان از آن استفاده کرد، این مقاله از هماناز را از دست ندهید.

گرد آورنده: سلام زیبایی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.